Opr. Dr. Sait KARACA

Burun Estetiği

Burun Estetiği Ameliyat Prosedürü Nasıldır?
Burun estetiği bir hastanede, bir doktor ofisinde veya bir ayakta tedavi tesisinde yapılabilir. Genel anestezi ile bir ilacı soluyacak veya damar yoluyla ilaç alacaksınız.

Cerrahınız burun delikleriniz arasında veya içinde kesikler yapar. Cildinizi kıkırdak veya kemiğinizden ayırırlar ve daha sonra yeniden şekillendirmeye başlarlar. Yeni burnunuzun az miktarda ek kıkırdağa ihtiyacı varsa, doktorunuz kulağınızdan veya burnunuzun derinlerinden bir kısmını çıkarabilir. Daha fazlasına ihtiyaç duyulursa, bir implant veya kemik grefti alabilirsiniz. Kemik grefti, burnunuzdaki kemiğe eklenen ek kemiktir.

Prosedür genellikle bir ila iki saat sürer. Ameliyat karmaşıksa, daha uzun sürebilir.

Burun Estetiği Ameliyatında İyileşme Süreci Nasıldır?
Ameliyattan sonra doktorunuz burnunuza plastik veya metal bir atel yerleştirebilir. Atel, burnunuzun iyileşirken yeni şeklini korumasına yardımcı olacaktır. Burun delikleriniz arasındaki burun kısmı olan septumunuzu stabilize etmek için burun deliklerinin içine burun paketleri veya ateller de yerleştirebilirler.
Ameliyattan sonra en az birkaç saat boyunca bir iyileşme odasında izlenirsiniz. Her şey yolundaysa, o günün ilerleyen saatlerinde taburcu olabilirsiniz. Karmaşık bir prosedürse, hastanede bir veya iki gün kalmanız gerekebilir.

Kanamayı ve şişmeyi azaltmak için, başınız göğsünüzün üzerinde olacak şekilde dinlenmenizde fayda vardır. Burnunuz şişmiş veya pamukla doluysa, tıkanmış hissedebilirsiniz. Genellikle ameliyattan sonra bir haftaya kadar splint ve pansumanların yerinde bırakılmaları gerekir. Estetik dikişleriniz olabilir, yani çözülürler ve çıkarılmaları gerekmez. Dikişler kendiliğinden çözülmezse, dikişlerin çıkarılması için ameliyattan bir hafta sonra doktorunuzu görmeniz gerekir.

Ameliyatınızdan birkaç gün sonra drenaj ve kanama yaşayabilirsiniz. Burnunuzun altına bantlanmış bir gazlı bez parçası olan bir damla pedi kan ve mukusu emebilir. Doktorunuz size damla pedinizi ne sıklıkta değiştireceğinizi söyleyecektir.

Konuyla Alakalı Video

Burun ucu düşmesi nedir?
Kepçe kulak ameliyatını hangi yaşta olabilirim?
Estetik ameliyatla iz kalır mı?
Estetik ameliyatlar ağrılı mıdır?

Pazartesi – Cuma : 08:00 – 19:00
Cumartesi – Pazar : 08:00 – 19:00